בניית אתר אינטרנט היא פרויקט לכל דבר ועניין. פרויקט גדול עם צורך בשילובים רבים בין תהליכים עד להשלמת המוצר הסופי. האתר אינטרנט. ישנם הרבה מאוד פרמטרים חשובים להצלחת אתר אינטרנט ובמאמר הזה נתמקד בשניים קצת פחות סקסיים ושיווקים.
ביצועי האתר ועמידתו לעומס רב של גולשים. בעת הקמת אתר אינטרנט אחד הפרמטרים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון זה נושא התשתית. תשתית איכותית שתאפשר בעתיד גדילה והרחבה של האתר והיכולות שלו. חשוב מאוד לחשוב על היום שאחרי, אין להסתפק בבניית אתר "זמני" ולומר שנגיע לגשר נחשוב איך עוברים אותו..זו היא טעות פופולארית בקרב עמנו..תרבות ה-יהיה בסדר לא פוסחת על תחום האינטרנט והמחשבים באופן כללי.
תחום הביצועים ועמידה בעומס חזר להיות נושא חשוב בעיקר בגלל השפעתו על תחום ה-קידום אתרים בגוגל , אחרת בעלי האתרים לא היו משקיעים בנושא והמשתמשים היו ממשיכים לסבול מביצועיים אטיים ותסכול רב במהלך גלישתם באתר. גוגל הכניסה את הנושא שוב לסדר היום ו"הכריחה" את בעלי האתרים לתת דגש על הנושא כי אחרת הם פשוט יפגעו ברמת הדירוג שלהם במנוע החיפוש הגדול בעולם.
אז מה נכון לעשות - המפתח הוא להבין בראש ובראשונה את הצורך והמטרות של העסק, גם ובייחוד ביום שאחרי. לא מספיק לתת פתרון טכנולוגי ל-שנה-שנתיים הקרובות אלא צריך לחשוב ולתכנן לאן הרוח נושבת וכך למעשה לתכנן לקיים את תשתית האתר ולהתאים את הנושא לצרכיי ההווה והעתיד.
ישנם אתרים שנועדו להישאר קטנים ואין צורך בשדרוגים עתידים אז מוטב להישען על פלטפורמות בסיסיות כגון : וורדפרס בה המענה לאתר תדמיתי קלאסי ללא צורך או רצון בגדילה של עומס ונפח גולשים.
הגולשים בעידן הנוכחי בררנים, חדים ובעיקר חסרי סבלנות ולכן חשוב מאוד שהאתר שלכם יהיה מהיר ויעניק מענה מדיוק למה שהלקוח שלכם מחפש. מחקרים מציגים תמונה מאוד קיצונית שגולש ממוצע מבלה בדף אינטרנט כ-13 שניות בממוצע , כלומר זה בערך הזמן שלוקח לאדם להגיע מהחדר לסלון...בזמן הזה אין לגולש זמן לעיכובים וביצועים רעים. רוצים להשאיר את הגולשים באתר שלכם - דאגו שהאתר שלכם יהיה בעל ביצועים איכותיים ויעניק חווית גלישה לכל משתמשי האתר.